Apadrinament digital 1x1 (1a trobada)

Després de dies treballant a les hores d’informàtica l’esperat Apadrinament Digital 1x1 començava. És un projecte on els nois i noies de primer d’ESO ajudaríem a la gent gran a utilitzar diversos materials i eines digitals, com ara programes informàtics, el mòbil i tauletes establint així una relació entre joves i avis.

Eren les 10:00 quan els padrins ja es trobaven dins la biblioteca acompanyats d’una persona de la tercera edat. Vam poder comprovar que la gran majoria tenia WhatsApp o Gmail o fins i tot hi havia una senyora molt espavilada que tenia Instagram! Desprès de l’explicació va arribar el moment de comprovar si els avis/àvies havien entès el projecte i aleshores van fer una partida al Kahoot. Una pàgina web on les professores van dissenyar un joc de preguntes amb quatre respostes i semblava que havien captat a la primera tot el que s’havia explicat. Així que van arribar les deu i mitja, va ser l’hora de que cada jai elegís al seu padrí, el qual l’ajudaria durant tot el projecte. Gràcies a la professora de tecnologia la Mònica, que ja havia creat i dissenyat una aplicació, on els retrats dels alumnes apareixien un per un i llavors cada avi/àvia havia d’elegir a quina de les sis fotos que sortien a la pantalla era cada infant. Quan ja tothom va tenir parella, al voltant de tres quarts d’onze, vam anar a esmorzar coca i alguna cosa per beure, preparat pels alumnes d’emprenedoria de segon.

Acabant l’esmorzar va ser el moment de començar els tallers d’informàtica. Els avis podien escollir entre tres tallers: obrir-se una compte de Gmail, fer-se un retrat en el GIMP o fer una postal de Nadal. Gairebé tots van elegir fer una postal de nadal amb els seus padrins, val a dir que van quedar totes molt xules. Llavors, com que els avis semblaven nascuts al segle XXI, van enviar a tots els seus contactes de Gmail la seva postal felicitant les festes. Aleshores, quan ja havien sigut enviades vam cantar unes nadales acompanyats pels alumnes de segon i la professora de música la Montse acompanyant-los amb el piano. I per acabar de rematar, vam fer l’última moda del moment el “Maniquí Challenge”, on tots ens vam haver de quedar quiets i fent veure que utilitzàvem l’ordinador i els mòbils mentres ens gravaven. Però totes les coses bones s’acaben i arribava l’hora d’acomiadar-se dels avis i des de llavors podríem parlar a través de la web de www.apadrinamentdigital1x1.cat

Va ser una experiència molt enriquidora per tots, fillols i padrins. Crec que si aquest projecte segueix funcionant igual de bé es podrà seguir fent durant anys i així els avis no quedaran apartats del món digital, entendran als joves al parlar sobre les noves tecnologies i el més important afavorir una relació intergeneracional.

Enric Jaume Masferrer 1rESO E