Visita a l'Arxiu Municipal de Girona (13 d'octubre de 2015): alumnes de 2n CFGM Gestió Administrativa

El passat 13 d'octubre, alguns dels alumnes del segon curs del cicle formatiu de grau mitjà Gestió Administrativa, varen fer una visita guiada a l'arxiu Municipal de Girona i Centre de Recerca i Difusió de la Imatge.

Aquesta activitat estava pensada per fer conèixer el lloc on es tracten, conserven i difonen els documents, tant els que produeix l'Ajuntament com els particulars, i també per entendre les diferències entre arxiu i biblioteca, com s'ha originat l'arxiu, quins documents s'hi poden trobar i quina informació es pot obtenir a partir de la documentació. Amb aquesta activitat es volen treballar els valors de respecte pel patrimoni cultural, dret d'accés a la informació i al coneixement i respecte als valors democràtics i de participació.

Vam poder veure de primera mà documents i pergamins originals i molt antics com ara la Carta Reial que la reina Elionor, esposa del rei Alfons III, adreçava als oficials reials. En aquesta carta els manava que observessin les franqueses que els havia concedit el rei, als ciutadans de Girona, ja que havia sabut que ens alguns llocs no s'estaven complint. Aquest document tenia data del 30 d'octubre de l'any 1329. També vam poder veure l'espai en què es guarden tots els documents, molt ben protegit i amb condicions adequades perquè es pugui seguir conservant amb total garantia.