Jornada del Medi Ambient (12 d'abril de 2019)

El passat 12 d’abril es va celebrar el Dia del Medi Ambient 2019. Podeu accedir a les imatges clicant aquí.

Els alumnes de 3r ESO ho van celebrar amb sortides naturalístiques als parcs naturals de la Zona Volcànica de la Garrotxa i dels Aiguamolls de l’Empordà. La resta d’alumnes, a les 10 del matí els alumnes del comitè mediambiental van servir un esmorzar que ells mateixos havien preparat. Posteriorment, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO van participar en diversos tallers.

A 1er d’ESO vam fer-nos tallers monitors de la fundació Emys com el de “De l'hort a la taula”, “Coneguem un hotel d’insectes” i “la Custòdia en Joc”. Professors del departament de Tecnologia van ensenyar a construir una menjadora per ocells silvestres, professors d’expressió van fer tallers de Dibuix al Natural i Cançons en marxa. Un grup d’alumnes de 1r va poder participar al Joc del Mico, preparat i organitzat per alumnes del comitè.

A 2n d’ESO vam fer tallers majoritàriament a l’exterior aprenent com es fa un anellament, com evoluciona l’erosió de Farners o com s’estudia un ecosistema de riera. Alguns van anar amb bicicleta fins la seu de la Fundació Emys per fer el taller “Tortuga d’Estany en Joc” i d’altres van aprendre el camí antic de Brunyola. Un grup van construir nius amb ajuda dels professors de tecnologia i un altre va anar a fer neteja del bosc.

A 3r ESO es va anar a l’auditori a fer un cinefòrum amb la visualització de la pel·lícula “El jardinero fiel”, una important denúncia del malbaratament de recursos naturals i d’incompliment de drets humans en la política d’algunes indústries farmacèutiques en països en via de desenvolupament.

El marc horari del divendres 12/04, jornada del Medi ambient, va ser el següent:

1r, 2n i 4t ESO
- 8-10 classe
- 10-10.45 h Xocolatada
- 10.45 h - 13.15 h (1r i 2n) Tallers
- 10.45-13.15 h (4t) Auditoria pel·lícula i cinefòrum
- 13.15 h Sortida de busos

3r ESO

Sortida (Aiguamolls i Volcans) de 8 a 14.45 h (amb parades a la tornada a Vilobí i SCR)

Batxillerat

8-13.15 h Classe i pati amb horari normal