TROBADA DEL S COMITES MEDIOAMBIENTALS - ARBÚCIES

El passat divendres una representació del comitè mediambiental de l'IES Santa Coloma va anar a la trobada de comitès dels IES de la Selva.

Un total d’onze alumnes varen pujar al bus per anar cap a l'IES Montsoriu. Els de Vidreres, Santa Coloma, Sant Hilari i Arbúcies. Entre tots es va exposar les feines que es fan i es poden fer dins el context d’escoles verdes. Una posada en comú de les activitats. Una bona manera d’agafar noves idees .
Un dia genial, un sol esplèndid que convidava a la passejada. Després de fer els grups de treball, en parlarem més endavant , els alumnes de l'IES d'Arbúcies ens van convidar a un esmorzar. Era dia de festa i castanyada.... L’esmorzar anava acompanyat d’unes castanyes torrades...boníssimes.

Un cop havíem treballat i esmorzat, calia una visita al centre, lIES Montsoriu i una sortida pels voltants d'Arbúcies.

Anem per feina que per treballar també hi van deixar temps.

Veieu el programa:

9:30 h., acollida. Els amfitrions van lliurar un llibret de la "Carta de la Terra per a cada alumne" i un llibre "Què fer per salvar el Planeta?" donació i editats per la Comissió de l’Agenda Llatinoamericana Mundial.

10 h., intercanvi d'idees i plans en 3 grups temàtics: Grup de comunicació (cartellera verda, cartells amb eslògans, blogs, facebook, correus, boca-orella, notícies escrites, ràdio), Grup d'economia (com disposar de fons per tirar endavant algunes activitats) i Grup d'accions (recollida selectiva, ambientòmetre, jardí i hort, xerrades, visites, recerques, etc.

11h., esmorzar i participació en la festa de la castanyada que cada any es fa a l'IES, amb diferents activitats esportives i lúdiques pels alumnes d’ESO.

12h, visita a l’IES, laboratoris, tallers, jardí,..., mentre els alumnes de Batxillerat realitzaven un taller de Geologia i unes xerrades d’estadística i entrevistes per ajudar a fer els treballs de recerca.

13 h, caminada seguint el camí del rec de La Plana i la Font del Ferro, fins el Parc de la Glorieta.

14 h., dinar, convivència i lliurament del testimoni de la llibreta verda a l’IES de Sant hilari que organitzarà la trobada pel curs vinent. Aquesta llibreta comença a circular al començament de cada trobada i els participants i poden escriure anècdotes, impressions, observacions, etc...

15:30 h., tornada pel passeig de la Riera. Seguit l’itinerari Rusiñol amb una aturada al Pomàrium, una reserva genètica de les diferents varietats de pomes que s’han fet tradicionalment al Montseny.

Més informació BLOC VERD DE L'IES MONTSORIU http://instimontsoriu.blogspot.com