2019: Any Internacional de la Taula Periòdica

150è aniversari de la Taula Periòdica

L'any 1869 el químic Dimitri Mendeléiev va presentar el seu sistema d'ordenació dels elements i, per commemorar el segle i mig de vida, les Nacions Unides han declarat el 2019 Any Internacional de la Taula Periòdica.

El divendres 22 de març els alumnes de 3r d'ESO, 1r de Batxillerat i 2n de Batxillerat de ciències, vam celebrar aquest 150è aniversari construint una Taula Periòdica humana amb samarretes de diferents colors segons les propietats dels elements. Els alumnes portàvem les samarretes de colors amb els símbols i els nombres atòmics dels elements enganxats. Vam formar la Taula a les grades del pai de l'institut, on ens vam anar col·locant formant els grups i períodes corresponents.

Als alumnes de ciències ens va fer especial il·lusió que des de l'institut es proposés aquesta activitat tan interessant i divertida i, sobretot, enriquidora i divulgativa.

Helena Bonet (1r A BATXILLERAT)

Si cliqueu aquí, podeu llegir l'article "La Taula Periòdica de les samarretes, o l'entropia de l'adolescència" escrit pel científic i divulgador Claudi Mans, en col·laboració amb l'Emma Masó, amb les seves reflexions a partir d'aquesta experiència.