Estudis
Batxillerat
Modalitat de Ciències i Tecnologia
- Itinerari de Ciències
- Itinerari de Ciències-Tecnolocia
- Itinerari de Tecnologia
Modalitat d'humanitats i Ciències Socials
- Itinerari d'Humanitats
- Itinerari de Ciències Socials
- Itinerari de Ciències Econòmiques
Objectiu
El batxillerat té com a finalitat proporcionar a l’alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i habilitats que li permetin desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència sense els condicionants de gènere. Així mateix, ha de capacitar l’alumnat per accedir a l’educació superior.
Aquest cicle proporciona als alumnes:
- Maduració intel·lectual i humana, adquisició i integració de nous sabers i habilitats, preparació per assumir funcions que impliquin tasques de responsabilitat.
- Contacte amb components fonamentals de la civilització actual (llengua, història, pensament, ciència, tecnologia i art).
- Adquisició d’una metodologia adient i d’una visió del món des de bases sòlides.
- Orientació que canalitzi les seves preferències i capacitats.
- Preparació per a estudis posteriors (professionals i universitaris), homologats amb l’entorn europeu i que serveixen per al món laboral.
Durada i accés
El batxillerat consta d’un cicle de dos cursos acadèmics, els quals es poden completar en un màxim de quatre anys.
S’hi accedeix mitjançant la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.
Estructura
El batxillerat s’organitza en matèries comunes, en matèries de modalitat i en matèries optatives.
CURRÍCULUM COMÚ
Les matèries comunes del batxillerat són les següents:
- Ciències per al món contemporani.
- Educació física.
- Filosoia i ciutadania.
- Història de la filosofia.
- Història.
- Llengua catalana i literatura I i II.
- Llengua castellana i literatura I i II.
- Llengua estrangera I i II.
Part Comuna | ||
---|---|---|
Matèries | 1r | 2n |
Llengua catalana i literatura | 2 | 2 |
Llengua castellana i literatura | 2 | 2 |
Llengua estrangera | 3 | 3 |
Educació física | 2 | |
Filosofia i ciutadania | 2 | |
Ciències per al món contemporani | 2 | |
Història de la filosofia | 3 | |
Història | 3 | |
Tutoria | 1 | 1 |
Religió (voluntària) | (2) | |
Treball de Recerca | (1) | |
Total | 14 | 14 |
Part Diversificada | ||
---|---|---|
Matèries | 1r | 2n |
Matèria de modalitat 1 | 4 | 4 |
Matèria de modalitat 1 | 4 | 4 |
Matèria de modalitat 1 | 4 | 4 |
Matèria de modalitat 1 | 4 | 4 |
Total | 16 | 16 |
Total comuna + diversificada | 30 | 30 |
CURRÍCULUM DIVERSIFICAT
A l’inici del batxillerat l’alumnat tria una modalitat.
Les matèries de modalitat determinaran l’opció de les Proves d’Aptitud per a l’Accés a la Universitat (PAU) o l’accés als diversos cicles formatius de grau superior, segons l’orientació de l’alumnat.
Treball de recerca
Tot l’alumnat ha de fer un treball de recerca. Aquest treball, que ha de contribuir decisivament a assolir la competència en recerca, es computa entre les matèries de segon curs.
L’objectiu d’aquest treball és:
- Emprar els coneixements adquirits durant el cicle.
- Organitzar-se amb iniciativa, ordre, constància i capacitat per a recórrer a les fonts d’informació.
L’alumnat serà assessorat per un professor/a del centre que farà el seguiment del treball.
Tant l’elecció del tema com l’elaboració del treball seran responsabilitat de l’alumne/a.
Matèries de modalitat
El nostres IESI ofereix les modalitats següents:
MODALITAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA | |
---|---|
Itinerari de Ciències | |
Biologia | 8 crèdits |
Matemàtiques | 8 crèdits |
Química I i II | 8 crèdits |
Física I i II | 8 crèdits |
Ciències de la terra i medi ambient I i II | 8 crèdits |
Dibuix tècnic I i II | 8 crèdits |
Itinerari de Ciències-Tecnologia | |
Física I i II | 8 crèdits |
Matemàtiques | 8 crèdits |
Química I i II | 8 crèdits |
Ciències de la terra i medi ambient I i II | 8 crèdits |
Dibuix tècnic I i II | 8 crèdits |
Itinerari de Tecnologia | |
Física I i II | 8 crèdits |
Matemàtiques | 8 crèdits |
Tecnologia Industrial I i II | 8 crèdits |
Electrotècnia | 4 crèdits |
Química I i II | 8 crèdits |
Dibuix tècnic I i II | 8 crèdits |
MODALITAT D'HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS | |
---|---|
Itinerari d'Humanitats | |
Literatura castellana | 4 crèdits |
Llatí I i II | 8 crèdits |
Grec I i II | 8 crèdits |
Història del món contemporani | 4 crèdits |
Hª de l’art | 4 crèdits |
Literatura catalana | 4 crèdits |
Geografia | 4 crèdits |
Literatura universal | 4 crèdits |
Itinerari de Ciències Socials | |
Matemàtiques CCSS I i II | 8 crèdits |
Llatí I i II | 8 crèdits |
Història del món contemporani | 4 crèdits |
Geografia | 4 crèdits |
Grec I i II | 8 crèdits |
Hª de l’art | 4 crèdits |
Literatura universal | 4 crèdits |
Itinerari de Ciències econòmiques | |
Matemàtiques CCSS I i II | 8 crèdits |
Economia | 4 crèdits |
Economia de l’empresa I i II | 8 crèdits |
Història del món contemporani | 4 crèdits |
Literatura catalana | 4 crèdits |
Geografia | 4 crèdits |
Hª de l’art | 4 crèdits |
Literatura universal | 4 crèdits |
Matèries optatives
Les matèries optatives en el batxillerat contribueixen a completar la formació de l’alumnat aprofundint en aspectes propis de la modalitat escollida o del centre, o ampliant les perspectives de la formació general.
Optatives 1r de batxillerat: 2ª llengua estrangera, Psicologia i sociologia, Religió (2h) + Hª de Catalunya (2h).
Optatives 2n de batxillerat: Estada a l’empresa, Mecànica, Hª de la música i FOL