Institut de Santa Coloma de Farners

Cicles formatius GS - Estudis

PAI (Projecte d'Atenció a la Infància) a la plaça Farners: divendres 27 de maig de 2016

El passat divendres 27 de maig, els alumnes de segon del cicle formatiu d'educació infantil van posar en pràctica el seu projecte d'atenció a l'infància (PAI) a la Plaça Farners.
La temàtica d’aquest curs ”Els 100 llenguatges del nen” esta  basat en la metodología de Loris Malaguzzi.

Aquest projecte consisteix en realitzar un conjunt d’ activitats lúdiques  destinades a tots els infants de P2, P3, P4 i P5 de les escoles infantils de Santa Coloma (Castell de Farners, Sant Salvador d’Horta, La Salle, i les llars d’Infants: Miraculosa,Tabalet i  Mainada).  Durant les primeres hores, la plaça Farners es va anar transformant, i es va anar convertint  amb un escenari màgic, on els infants van poder gaudir d’espectacles i tallers.  

Podeu veure'n més fotografies, clicant aquí.

Així  transmeten l’experiència del PAI alguns dels alumnes:

“Va arribar el gran dia, tothom estava nerviós, i ens animàvem uns als altres. Però quan vam arribar els infants i en començar a dur a terme les primeres activitats,  la diversió i l’aprenentatge mutu va anar guanyant terreny  i el temps va passar volant”......

“Realitzar el treball del PAI ha estat una feina on hem hagut de posar molt esforç, imaginació, creativitat i molt d’entusiasme, …. I ens sentim molt satisfets pel resultat”..

“Els meus sentiments envers el PAI han estat molts, no pensava que un projecte  pogués arribar a provocar tant d’estrès i  a la mateixa vegada  satisfacció;  També és una sensació  de nostàlgia, ja que deixes enrere una etapa de la teva vida amb persones que s’han convertit en importants”.

.... “Durant aquest temps, hem sentit  diverses emocions i sentiments, principalment nerviosisme i preocupació, peró en la pràctica se’n va, i t’n’adones que el més important són els infants”.

..... Només hem queda donar les gràcies a tots, als companys de la classe,  als professors que van saber des de el principi que tot sortiria genial, i   les companyes de primer,  per venir i donar-nos suport. MOLTES GRÀCIES.

...

. Els cent llenguatges dels infants


L'infant
és fet de cent.
L'infant té
cent llengües
cent mans
cent pensaments
cent maneres de pensar
de jugar i de parlar
cent sempre cent
formes d'escoltar
de sorprendre's d'estimar
cent alegries
per cantar i comprendre
cent mons
per descobrir
per inventar
cent mons
per somiar.


L'infant té
cent llengües
(i encara cent cent cent)
però li'n roben noranta-nou.
L'escola i la cultura
li separen el cap del cos.


Li diuen:
que pensi sense mans
que actuï sense cap
que escolti i no parli
que comprengui sense joia
que estimi i se sorprengui
només per Pasqua i per Nadal.


Li diuen:
que descobreixi el món que ja existeix
i de cent li'n roben noranta-nou.


Li diuen:
que el joc i la feina
la realitat i la fantasia
la ciència i la imaginació
el cel i la terra
la raó i el somni
són coses que no van plegades.

Li diuen en suma
que el cent no existeix.
L'infant diu:
però el cent existeix.

 

Autor: Loris Malaguzzi