Visita de les alumnes de 1r de TEI a la M. Antònia Canals al GAMAR (UdG) el divendres 6 de maig de 2016

Mª Antonia Canals, de 84 anys, actualment dirigeix el centre d’investigació GAMAR en la UdG i treballa en la innovació i recerca de les matemàtiques.

El gabinet GAMAR (Gabinet de Materials i de Recerca per a la Matemàtica a l'Escola) va ser creat l'any 2001, a partir de la dotació del Premi Jaume Vicens Vives a la Docència Universitària a M. Antònia Canals, professora emèrita de la UdG. El gabinet es troba  ubicat  a la Biblioteca del Barri Vell i és considerat com a "estructura de recerca” i  com a centre de documentació i assessorament per als professionals de l'educació matemàtiques a l'escola en les etapes infantil, primària i 1r cicle de secundària.

En la nostra visita amb les alumnes de 1r de TEI, la M. Antònia Canals inicia la seva explicació demanant que li acostem els seus materials didàctics de les prestatgeries, que té perfectament classificats. Hi ha molta diversitat: figures geomètriques, de colors i formes, de paper, plàstic o fusta, molts són elaborats o reciclats.

Segons la M. Antònia: "Els  alumnes han de disfrutar en l’aprenentatge de les matemàtiques". Les matemàtiques no són  una qüestió d’ aprenentatges mecànics i funcionals, si no que  es  tracta d’una educació conjunta del pensament i de la pràctica  arrelada a la vida, que incideix en la formació global de la persona, i per això incideixen aspectes emocionals, de motivació i actituds.