Olimpíades de Geologia 19-20

Arnau Rabassa i Nadine Embid guanyador i segona classificada aniran a la fase Estatal de les Olimpíades de Geologia

Aquest divendres, 28 de febrer, s’ha celebrat a la Facultat de Ciències la fase territorial de les comarques gironines de les 11nes Olimpíada de Geologia, adreçades a estudiants de Batxillerat. A l’edició de les Olimpíades de Geologia del curs 2019/20 hi ha participat 117 estudiants procedents de 18 centres educatius de la demarcació. El estudiants han realitzat una prova teòrica amb preguntes específiques de Ciències de la Terra i una prova pràctica que requeria interpretar un tall geològic i identificar minerals, roques i fòssils. Vuit alumnes de 2n de Batxillerat del nostre institut van participar a les 11enes olimpíades de Geologia a Girona obtenint molt bons resultats. Arnau Rabassa va ser el guanyador absolut a Girona i la Nadine Embid va quedar segona classificada. Les alumnes Joana Llorens i Laia Roca a més, van quedar en 6a i 7a posició i per aquesta motiu són reserva per anar a la final en cas d’haver-hi alguna baixa de última hora.

En acabar les proves, s’ha procedit a inaugurar l’exposició “Les Textures de les roques”, realitzada per l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya i la Facultat de Ciències de la Terra de la UB. A continuació, el Dr. David Rabadà ha impartit la conferència “Evolució o involució humana.

El rectorat ha concedit a l’alumne que ha obtingut la millor puntuació una matrícula gratuïta en el primer curs de qualsevol estudi impartit a la UdG. Els guanyadors de la fase estatal participaran a la fase internacional que es farà a l’agost a Rússia. Amb aquests resultats de l’Arnau i la Nadine, ambdós alumnes aniran a Cuenca el proper dissabte 28 de març, amb totes les despeses pagades a representar Girona i a competir per una plaça a la fase internacional que tindrà lloc a Tiumén (Rússia) el proper agost. Els dos millors catalans classificats a Cuenca opten a més a una beca de matrícula per estudiar Geologia, a veure si tenen sort.

El Centre GEOCAMB, amb un ajut del Consell Social ha lliurat a cada centre participant una col·lecció de mostres geològiques: minerals, roques i fòssils. A més d’aquests premis el Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya els ha obsequiat a tots els participants un mapa geològic de Catalunya i una escala del temps i als guanyadors amb un atles geològic de Catalunya. El Geoparc de la Catalunya Central obsequia als cinc alumnes guanyadors amb una excursió geològica al Geoparc amb la resta de guanyadors de les olimpíades de Catalunya, que faran el dia 14 de març.

Moltes felicitats i molta sort a tots dos!