Activitats escolars

GEOPARC MUNDIAL DE L’UNESCO ORÍGENS ALS PIRINEUS_CTM_2n de batxillerat

ALUMNES DE SEGON DE BATXILLERAT VAN DE SORTIDA AL GEOPARC MUNDIAL DE L’UNESCO ORÍGENS ALS PIRINEUS

El passat dijous 28 d’octubre, divendres 29 i dissabte 30 els alumnes de la matèria de ciències de la terra i del medi ambient vam anar de sortida al Geoparc Mundial de l’Unesco Orígens al Pirineus Catalans. L’experiència la vam compartir amb alumnes de l’Escola Pia d’Igualada també estudiants de batxillerat de la mateixa assignatura

La sortida va començar en un parc eòlic a mig camí a Còpia de Palomes. La següent parada ja va ser al Coll de Comiols entrada oficial al Geoparc. Vam dinar als Estanys de Basturs on vam estudiar la seva dinàmica hidrogeològica i acabarem el dia a l’espectacular congost de Collegats. Ens vam allotjar a l’antiga rectoria de Claverol on els propis alumnes i professors ens vam encarregar de preparar el sopar així com de la neteja i de tots els àpats posteriors.

El divendres també va ser un dia intens amb la visita a la Delegació de Tremp de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya on ens van fer una visita guiada a l’exposició de Sòls i ens van explicar la seva tasca. Seguidament vam anar a la impressionant esllavissada de Puigcercós fins acabar dinant a la Font de les Bagasses just al congost de Terradets. A la tarda, després d’estudiar les roques de la zona vam aturar-nos a l’embassament de Terradets a estudiar l’impacte d’aquesta infraestructura. Just arribar a casa començava a caure alguna gota d’aigua... just a temps per no mullar-nos.

El dissabte, després de recollir les habitacions i netejar la casa vam fer l’estudi d’una sèrie estratigràfica propera a la casa on vam aprendre a mesurar cabussaments. Ja de tornada vam parar a l’aflorament d’icnites de dinosaures d’Orcau i a la de icnites de la Posa on vam dinar.

Ha estat per tots una gran experiència que esperem puguem repetir aviat.

Totes les imatges