PFI

Visita a l'exposició de l'artista colomenc Jesús de Vilallonga (alumens de 1r d'ESO)

Més de 400 nens i nenes dels centres educatius de  Santa Coloma de Farners han participat en diverses activitats del programa educatiu sobre l'exposició antològica de l'artista Jesús de Vilallonga, una exposició molt recomanable i relacionada amb el nostre poble, la qual es pot visitar fins el 19 de juliol a la Casa de la Paraula. Del nostre institut, hi han participat tots els 150 alumnes de 1r d'E.S.O.

Vilallonga va néixer a Santa Coloma de Farners el 1027 i ha mantingut una estimació i uns vincles que traspuen en moltes de les seves obres, sobretot als darrers dibuixos més purs que ha creat entre 2012 al 2014.  La seva obra és un reflex de la seva vida, dels seus viatges per tot Europa, Amèrica del Nord i Canadà, on ha coincidit amb alguns dels grans genis del s. XX.

Els alumnes han tingut l'oportunitat de treballar aspectes socials, econòmics i polítics que han anat influint en la seva trajectòria, altres aspectes més artístics de composició, tècniques pictòriques o estils artístics i, finalment, han tingut l'oportunitat de fer la seva pròpia creació artística inspirant-se en  l'art figuratiu i simbolista d'en Vilallonga. Aquestes creacions les donarem al mateix pintor, ja que li van agradar molt, i va ser ell mateix que va pensar de fer-ne un àlbum.

Ha sigut una experiència molt profitosa i  segur que molts dels alumnes la recordaran tota la vida.