Gresol Formatiu i activitats de CF

PAI (Projecte d'Atenció a la Infància) a la plaça Farners: dimecres 31 de maig de 2017

PROJECTE D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA.  CFGS Educació Infantil

“TOTS SOM IGUALS, TOTS SOM DIFERENTS”

El passat dimecres 31 de maig, els alumnes de segon del cicle formatiu d'educació infantil van posar en pràctica el seu projecte d'atenció a l'infància (PAI) a la Plaça Farners amb tots els nens i nenes de les escoles d’educació infantil de Santa Coloma.

El tema d’aquest any: “Tots som iguals, tots som diferents” ha estat la diana present en totes les activitats que s’han programat. Santa Coloma, compta amb una diversitat cultural molt variada, degut a que hi conviuen persones vingudes de diferents llocs del món, amb una cultura, llengua i tradicions pròpies. Per tant el nostre projecte d’atenció a la Infància d’aquest any, ha estat enfocat doncs, per a treballar la temàtica de la diversitat. Les activitats que s’hi han portat a terme han fet conèixer als infants nou vocabulari, nous contes, nous jocs, noves danses, nous olors, noves textures i podran experimentar i compartir noves sensacions.

S’ha parlat de tolerància, de respecte a les diferents cultures, del respecte a la diferència de gènere, del respecte i empatia a persones amb necessitats especials, però també és molt important trobar la manera de plantar aquesta llavor en favor de la pau i la igualtat des de la més tendra infantesa, ja que els infants d’avui són els adults del demà i els que tenen l’oportunitat de formar un món sense fronteres si aprenen a estimar i valorar el que és diferent a ells.

En aquest projecte, s’ha volgut treballar i demostrar des d’un principi la importància i riquesa que té l’intercanvi de coneixements i tradicions entre les persones de diferents cultures, per a un major enriquiment tant a nivell personal i com social.

En conjunt, el Projecte d’atenció a la Infància, pensem que ha estat una experiència molt enriquidora, ja que s’ha pogut demostrar les potencialitats del grup a més, de poder ser partícips en la realització d’una tasca amb un missatge tant important a tots els infants de 2 a 6 anys que hi varen assistir.

2n CFGS ed Infantil

A continuació teniu l'enllaç al vídeo de resum de la jornada. I també podeu visualitzar imatges de la jornada clicant aquí.