Intercanvi amb Samatan - Activitats escolars

Intercanvi amb Samatan - 2019: crònica del viatge

Bonjour!!

Mardi 7 mai
1r dia de l'intercanvi!! Hem sortit molt aviat, a les 6h30, pensant en les parades obligatòries i sobretot en els embussos de Toulouse, però realment aquesta vegada el desplaçament ha estat fantàstic i hem arribat abans de l'hora prevista.
Un cop aparcats davant del collège ens han vingut a rebre els alumnes francesos i ens han portat les maletes en una sala per nosaltres, i hem anat de seguida cap al llac de Samatan. Allà hem fet dos grups, un per fer la visita de la ville de Samatan (le moulin, le Vieux Samatan, etc.) i un altre per anar a fer "du canoë" al llac, i al cap d'una estona hem intercanviat les activitats. Alguns han acabat una mica xops, però feia bon dia i a més ja tocava anar a instal.lar-se a les cases dels nostres correspondants.
Une belle journée!!

Mercredi 8 mai
Avui, 8 de maig, és festa a tot França. Commemoren la fi de la II Guerra Mundial i a tots els pobles del país, fins al més petit de tots, fan un acte oficial per recordar els fills de la població q van morir pel país.
Avui tots els alumnes de l'intercanvi restaran en família i participaran de les activitats que tinguin pensades per ells i la seva família.

Jeudi 9 mai
Avui comencem amb les observacions de classe al collège de Samatan, a alguns els toca dues hores d'esport i a d'altres, d'anar a dues classes diferents: occità, anglès, mates, etc
Compartirem el pati de deu minuts i llavors podem anar a alguna classe si volem o allargar el pati. Per dinar ens deixen fer el primer torn més tard i, en lloc de menjar a les 11h30 ho farem a las 12h, i un altre torn dinarà a les 12h30. Horari europeu del tot!!!!
Avui mengem a la cantina, al final tots à midi!!!! A les 12h!!!!
Havent dinat teníem previst la visita d'Auch, però com que avui hi havia una manifestació, hem hagut de canviar de plans.
Hem anat a visitar el monument dels maquis de Meilhan, situat al lloc on es va produir la massacre d'uns 60 maquis per parts dels nazis durant la II Guerra Mundial, i llavors hem fet la visita guiada per la Sophie del poble de Simorre.

Vendredi 10 mai
Avui dediquem tot el dia a Toulouse, la ville rose, sobrenom que rep la ciutat pel color de la  rajola dels seus edificis.
Fem la visita del Capitoli, l'ajuntament de la ciutat, situat a la plaça del mateix nom i al centre de la qual hi veiem la Creu occitana. D'allà anem a l'església de Saint Sernin i també a la vora del riu Garona per veure'n els ponts i els marges. Més tard tenim una mica de temps lliure per menjar i comprar algun souvenir.
A la tarda ens espera la Cité de l'Espace amb la rèplica del coet espacial Ariane, l'estació Mir i la sala Imax i el planetari.

Samedi 11 mai
La tornada!!!