Projecte rius

ALUMNES DE 2n ESO FAN LA INSPECCIÓ DE LA RIERA SANTA COLOMA

Durant els mes d’octubre, alumnes de 2n ESO han anat a la riera a fer d’inspectors dins el marc del Projecte Rius. El Projecte Rius és una iniciativa de l'Associació Hàbitats que neix l’any 1997 amb l’objectiu d’estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels rius. Fomenta l’apropament de les persones al medi i permet conèixer les característiques dels ecosistemes fluvials, la biodiversitat, els valors ecològics i socioculturals, així com identificar els problemes que els afecten i reflexionar sobre com pal·liar-los.

El nostre centre participa en el projecte des del 2004 fent inspeccions dos cops l’any. La primavera passada no vam poder fer inspecció pel confinament però ara a la tardor hi hem tornat. Malauradament hem trobat una davallada de la qualitat de l’aigua i dels indicadors de qualitat. La riera encara pateix les conseqüències del temporal Glòria que va modificar-la molt a principis d’any. Esperem que puguem fer la inspecció de primavera i que trobem el riu molt millor.

Podeu veure les dades recollides en aquesta inspecció a http://www.projecterius.cat/inspeccions/4107/