Tallers de Custòdia del Territori – Fundació Emys

El dijous 15 d’octubre s’ha fet dos dels tallers que estaven previstos pel Dia del Medi Ambient 2020 i que va quedar ajornat pel confinament com a conseqüència de la pandèmia.  Els alumnes de 2C i 2F, dins la matèria d’Escoles Verdes han fet el taller "La custòdia entra en joc". Aquest taller és una iniciativa de la Fundació Emys i la Xarxa de Custòdia del Territori (XCT) amb l'objectiu de difondre la custòdia entre el públic més jove, introduint-lo en el món de la gestió i conservació del territori i apropant-lo a la custòdia mitjançant un joc de rol.

A partir d'una introducció als conceptes de la custòdia, els jugadors hauran de prendre part del joc de rol on els personatges estan involucrats en una problemàtica relacionada amb la conservació de l'hàbitat d'una espècie en regressió: l'esparver cendrós, una au rapinyaire. Durant el taller els alumnes han pogut comprovar que no sempre és fàcil arribar acords de custòdia entre propietaris, ONG’s i administració però que pot ser una bona manera de conservar el territori. Si tenim present que la majoria dels espais naturals són propietat privada és important aprendre a trobar la manera de preservar el nostre medi natural. També han après que es poden buscar aliances entre particulars que poden ajudar a preservar una espècie protegida i alhora afavorir el desenvolupament sostenible.