Unesco - Comissió per la pau i la solidaritat

DENIP 2016 (divendres 29 de gener)

El proper divendres 29 de gener es celebrarà el dia del DENIP.

Durant les últimes setmanes els alumnes d’ESO han anat treballant els Drets Humans i Polítics des de les matèries d’alternativa, ètico-cívica, religió i visual i plàstica. També s’ha explicat als alumnes que aquest any es celebra el 70è. aniversari de l’ONU.

Aquest dia es portaran a terme diferents actes al centre:

- Els alumnes de 1r d’ESO aniran a la sala polivalent, veuran una presentació dels Drets dels Infants que han preparat els alumnes de primer i alguns de segon, i podran participar en un karaoke. També es farà una audició en directe del "Cant dels Ocells" i una lectura del Discurs que va fer Pau Casals a l'ONU.

PRIMER GRUP: A, B, C SEGONA HORA ( 9:15-10:15)

SEGON GRUP: D, E, F TERCERA HORA (10:15-11:15)

- Els alumnes de 2n d’ESO aniran al gimnàs i participaran en una batukada dirigida per uns músics que portaran a terme el taller. Prèviament,a les classes de música, s'haurà explicat als alumnes  què és una batukada i la situació social al Brasil (els nens que viuen al carrer, els de  les faveles i el MST (Moviment sense terra)).

PRIMER GRUP (9:45-11:15) 2n. A -B- 1/2 C (fins el 16)

SEGON GRUP ( 11:45-13:15)  1/2 C(a partir del 17)- D-E

- Els alumnes de 3r d’ESO estat fent grulles de paper i durant el dimecres i dijous els alumnes de PFI les penjaran a l'entrada del centre. Aquestes grulles de paper simbolitzen l’experiència de Sadako Sasaki, que malalta de càncer degut a la bomba atòmica,va intentar construir 1000 grulles de paper per complir el desig de curar la malaltia provocada per la radiació rebuda deu anys abans.

- Els alumnes de 4rt d’ESO durant les hores d´educació física sortiran al pati i tots junts construiran el símbol de la pau, i es faran diverses fotos que es projectaran a la televisió de l'entrada.

- Els alumnes de postobligatori tenien prevista una xerrada amb en Xavier Casademont professor de la UDG al voltant del tema de la immigració,refugiats i pau.

Aquesta xerrada ha estat posposada per després de Setmana Santa per problemes d'agenda del conferenciant.

Comissió de la Pau i la Solidaritat