Escoles Verdes

ANEM A MADRID A LA CoNaMa (CONGRESO NACIONAL DE MEDIOAMBIENTE)

Els passats 20 i 21 de novembre, es va celebrar a Madrid el 16è "Congreso Nacional del Medio Ambiente" (CONAMA).

Van assistir-hi dos representants de la CONFINT autonòmica del curs passat, juntament amb altres companys d'altres comunitats autònomes que formen part de la xarxa de l'estat EsenRED (Escuelas hacia la Sostenibilidad en Red ) i amb la Cristina Gonzàlez com a representant del Xesc (Xarxa d'escoles per a la sostenibilitat de Catalunya).

Un d’aquests alumnes ha estat en Max Fontbona Puig, alumne del nostre institut, i l'altre en Gabriel Guillem Maroto de l'Escola  Sant Ramon Nonat de Barcelona.

Han tingut l'oportunitat de participar com a moderadors a una sessió temàtica amb diversos experts als quals van poder fer vàries preguntes, també van presentar el projecte CONFINT (Conferència «Joves Tinguem Cura del Planeta») en el qual els dos van ser escollits com a representants de l'alumnat de Catalunya. També van tenir l'oportunitat de parlar amb la ministra de Transición económica y reto demográfico del Gobierno de l'estat, Teresa Ribera. Finalment van participar en varies taules de treball , parlant sobre diferents temes: consum i hàbits, pèrdua de diversitat, canvi climàtic i petjada ecològica.

Segons en Max participar-hi ha estat una experiència molt enriquidora i li ha permès conèixer els altres representants de les altres comunitats autònomes que també hi han participat:  Albacete, La Rioja, Pais Basc, Astúries, València i Palència.

CONAMA