Escoles Verdes

Transelva 2022

Una nova edició de la Ruta Transelva ha permès conèixer un racó més de la comarca de la Selva.

Després de la pandèmia i d'una edició virtual de trobada de comitès mediambientals de la Selva,  el 27 de maig de 2022 els nois i noies de la Selva han pogut materialitzar la Ruta Transelva 22. Compartir l'experiència amb els companys dels instituts:  Montsoriu d'Arbúcies, Anton i busquets de Sant Hilari, Vescomtat de cabrera d'Hostalric, El Bruc de Riells, Rafel de Campalans d'Anglès, institut de Santa Coloma de Farners , Rocagrossa de Lloret i l'instiut de Caldes de Malavella.

Els objectius de la ruta Transelva són:

- conèixer la diversitat de la comarca de la Selva tot fent ruta a peu (natural, geològica, paisatgística, patrimonial,...

- observar l'aprofitament dels recursos naturals i l'impacte humà

- conèixer altres joves implicats en els comitès mediambientals dels centres educatius participants

- compartir i intercanviar l'experiència de formar part del programa Escoles Verdes (més informació)

Per terreny volcànic, de La Crosa de Sant Dalmai al volcà dels camp dels ninots de Caldes de Malavella.

Durant la Transelva es van realitzar diferents activitats per conèixer el patrimoni natural i geològic per on anava transcorrent la ruta. En aquest sentit els alumnes de l'institut de Santa Coloma de Farners van donar la benvinguda organitzant una activitat per descobrir el volcà de la Crosa de Sant Dalmai i els alumnes de l'institut de Caldes de Malavella van dinamitzar l'activitat per explicar-nos el Camp dels Ninots de Caldes de Malavella. Durant el recorregut (les Guilloteres, el paratge de les fonts de Salitja, vorejant l'Onyar, l'ermita de Santa Margariat de Vilobí d'Onyar, camí fins a Franciac  i el Camp dels Ninots de Caldes de Malavella) es va aprofitar per anar recollint deixalles (plogging)

La ruta va finalitzar amb la visita a les excavacions que s'estan duent a terme, durant el mes de maig,  al jaciment arqueològic del Camp dels Ninots a càrrec  dels investigadors de l'Institut català de paleontologia humana i  evolució social (IPHES)

Aquesta jornada dels comitès mediambientals dels instituts de la Selva  la coordinada la Tosca serveis ambientals d'educació i turisme i amb la col·laboració de lInstitut català de paleontologia humana i  evolució social i l'empresa Fontvella.

Alumnes compromesos amb el mediambient., quin goig!. Recordem que la Transelva va ser mereixedora del premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya en la modalitat de treball en xarxa el curs 2018. I aquests comitès mediambientals segueixen amb les mateixes ganes i il·lusió! Felicitats a tots els participants i organitzadors.

TRANSELVA _ Xarrabascos_Apadrinem el patrimoni